zondag, juni 19, 2005

Hoe het allemaal begon!

Op zondag 15 augustus 2004 om 22:01 plaatste ik een berichtje op een forum om meer informatie te krijgen over een BPD-operatie (Scopinaro). Dit naar aanleiding van een reactie van mijn vriend, die zei dat Margriet Hermans (de Erica Terpstra van Belgie) een bepaalde operatie had gehad en dat ze daarmee erg afgevallen was. In eerste instantie was ik een beetje huiverig, maar ik wilde toch meer informatie.
Gelukkig vond ik op het forum Renée die graag met me mee wilde liften, zodoende dat we met zijn tweeën gingen zoeken naar informatie.
Ondanks dat de informatie in Belgie te verkrijgen was, duurde het toch meer dan een half jaar voordat we eindelijk al onze zenuwen bij elkaar geraapt hadden en voor een afspraak belden. Vrijdag 10 mei 2005 dus.
Vrijdag 17 juni om 17:00 waren we van harte welkom in Antwerpen. Leuke bijkomstigheid was de staking van ProRail die dag, waardoor er geen treinen reden. Uiteindelijk zijn we naar Essen (net over de grens bij Roosendaal) gereden en hebben daar de trein gepakt.
In Antwerpen was het erg druk in de wachtkamer. Tijdens het wachten totdat het 17:00 was hoorden wij diverse verhalen van mensen die al geopereerd waren. De operaties waren geslaagd, want bij 3 van de 4 mensen dacht ik werkelijk "wat doen die hier?". De vierde persoon was nog niet zo lang geleden geopereerd.
Na een intakegesprek bij een schat van een vrouw moesten we nog een tijdje wachten op de groepsvoorlichting. Ondertussen gingen andere mensen op voor het intakegesprek.
De groepsvoorlichting duurde toch best wel lang. Aan de hand van tekeningen werden de verschillen uitgelegd tussen vier verschillende operaties (waarvan er eentje al niet meer uitgevoerd wordt, maar dat was de voorloper van twee andere). Na deze voorlichting was er nog tijd om vragen te stellen in de groep. Vervolgens mochten we nog een voor een bij Dr. Lemmens komen. Renée en ik gingen samen naar binnen, want het was inmiddels al half negen! Hier werden de laatste dingen doorgesproken, de laatste vragen beantwoord en werden een aantal kleine dingen geregeld.
Na de voorlichting hadden we beiden al het gevoel dat we eindelijk iets gevonden hadden dat ons zou helpen, hetgeen we ook tegen Dr. Lemmens gezegd hebben. Inmiddels hebben we een voorlopige datum gepland waarop we geopereerd zullen worden, mits de verzekeringen alles goedkeuren. Het is dus nog even wachten op de offerte en de verwijzing van Dr. Lemmens en dan kunnen we alles aan gaan vragen bij de verzekering.