maandag, juni 20, 2005

Mijn argumenten

Omdat mensen vaak vragen waarom je voor zo'n toch wel ingrijpende operatie kiest zal ik mijn argumenten proberen duidelijk te maken.

  • Ik ben het zat om aangesproken te worden op mijn gewicht en bekeken te worden. Vaak zijn het gewoon de volwassen mensen die achter je rug om zitten te praten. Kinderen zijn heel eerlijk en komen gewoon naar je toe (was de hele wereld maar zo eerlijk!).
  • Ik ben bang dat ik binnen niet al te lange tijd last ga krijgen van mijn overgewicht, als in pijnlijke gewrichten, knieĆ«n en enkels die het gaan begeven.
  • Ik zou het toch wel erg prettig vinden voor mijn vriend dat hij niet pas 40 jaar na mij dood gaat omdat ik idioot vroeg overlijdt omdat mijn lichaam het niet meer aankan.
  • Ik wil graag in een gewone winkel mijn kleren kunnen kopen, in plaats van in een speciale winkel (ook al is Corrid'or een leuke winkel, hij is ook erg prijzig)!
  • Ik wil graag me kunnen bewegen en niet overal tegenaan stoten omdat ik te breed ben voor de looppaden.
  • Ik wil graag weer tegelijkertijd met iemand door een deur kunnen (een enkele deur).
  • Ik wil weer gezond worden.
  • Ik wil minder moeite hebben met bewegen.
  • Ik zou erg graag ergens willen gaan zitten zonder te moeten bekijken of de stoel of bank me wel zal houden of vervaarlijk zal gaan kraken.

Allemaal redenen waarom ik graag wil afvallen. Waarom nou deze operatie:

  • Ik wil zo veel mogelijk van mijn overgewicht kwijtraken.
  • Ik wil graag zo min mogelijk hinder ondervinden van een operatie.
  • Ik ben gek op brood en rood vlees, dat wil ik graag kunnen blijven eten!
  • Het lijkt mij erg vervelend om altijd maar drie happen te kunnen eten, daarom kies ik bewust voor deze operatie.
  • Ik wil graag het goede voorbeeld kunnen geven aan de kinderen op school. Zij moeten ook gewoon hun hele boterham op eten.
  • Volgens Dr. Lemmens is dit de meest geschikte operatie voor mij.
  • Deze operatie is even duur als een gastric bypass, maar heeft meer voordelen.