maandag, augustus 14, 2006

Af en toe is er een flinke update nodig

Als je bijvoorbeeld bent vergeten te melden dat je al 60 kilo kwijt bent. Of als je vergeet te melden dat je bijna op de 100 kilo zit.

Gelukkig ben ik dat laatste nog niet vergeten, ik zit bijna op de 100 kilo! Sterker nog, als we op hele getallen kijken en we kijken niet achter de komma, dan zit ik op de 100 kilo. Nu nog door tot onder de 100 en dan gaan we kijken naar een volgende mijlpaal.

Ondanks de blijdschap van zoveel kilo's kwijt zitten er natuurlijk ook wel een aantal nadelen aan zoveel gewicht verliezen (en dan laat ik het ellendige van nieuwe kleren kopen even achterwege ;) ). Mijn ijzergehalte is veel te laag en ook mijn vitamines en mineralen gaan hard naar beneden.

Afgelopen vrijdag ben ik daarom op consult geweest bij een orthomoleculair arts met wie ik samen ga kijken naar een aantal oplossingen voor mijn problemen. Zaterdag kreeg ik al een verslagje van ons gesprek met daarin een aantal voedingstips waar ik me de eerstkomende tijd mee bezig ga houden. Voor een uitgebreid verslagje kun je het beste kijken op mijn eigen site.